884 855 951

884 855 951

Pon - Pt 8:00 - 18:00

Sobota 8:00 - 13:00

ul. Kolska 3,

87-865 Izbica Kujawska

Gwarancja podstawowa i rozszerzona na produkty Bratex

Gwarancja podstawowa i rozszerzona na produkty Bratex

Gwarancja podstawowa

 

Gwarant: Bratex Dachy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Dębicy, ul. Przemysłowa 22, wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000498719, NIP 8722225215, REGON 180008499.

Zasięg terytorialny ochrony Gwarancji Basic: Europa.

Czas trwania ochrony z Gwarancji Basic: w zależności od wyrobu, zgodnie z tabelą nr 1 „Okresy Gwarancji Basic”.

Zakres ochrony

Spółka Bratex Dachy jako producent zapewnia, że w okresie Gwarancji Basic powierzchnia blachy w wyrobie nie ulegnie korozji perforacyjnej związanej z utlenianiem (tzw. gwarancja funkcjonalna) oraz powłoka lakiernicza nie będzie się łuszczyć, niszczeć oraz nie ulegnie nierównomiernym zmianom koloru (tzw. gwarancja koloru), pod warunkiem zastosowania wszelkich zapisów z Dokumentacji Produktu oraz adekwatnej Instrukcji Montażu, uwzględniając poniższe wyłączenia z gwarancji.

 

Zastosowanie gwarancji

  1. Gwarancja Basic dotyczy wyrobów Bratex takich jak: blachy profilowane do zastosowania dachowego i fasadowego, blachy płaskie, obróbki blacharskie i system rynnowy Struga. Wyroby wytwarzane są z blach:
    • stalowych (ocynkowanych czystym cynkiem lub stopami cynku) powlekanych organicznie lub bez
    • aluminiowych powlekanych organicznie;
    • cynkowych
  1. Gwarancja Basic obejmuje wyłącznie odpowiedzialność z tytułu wad powstałych z przyczyn tkwiących w sprzedawanych wyrobach Bratex.
  2. Okres Gwarancji Basic liczy się od daty sprzedaży wyrobów przez firmę Bratex Dachy i jest wskazany indywidualnie dla wyrobów z poszczególnych rodzajów blachy (tabela 1).
  3. Gwarancja Basic dotyczy użytkowania wyrobów w środowisku o maksymalnej kategorii korozyjności C3 (umiarkowana). Przykład zastosowania:
    • zastosowanie zewnętrzne: atmosfera miejska i przemysłowa, umiarkowane zanieczyszczenie dwutlenkiem siarki; obszary nadmorskie o niskim zasoleniu;
    • wewnętrzne: pomieszczenia produkcyjne o wysokiej wilgotności i niewielkim zanieczyszczeniu powietrza, np. zakłady przetwarzania żywności, pralnie, browary, mleczarnie.

Wyłączenia Gwarancji Basic

Gwarancji Basic nie podlegają:

    • wady powstałe w wyniku niezastosowania się do wszelkich zapisów z Dokumentacji Produktu i Instrukcji Montażu;
    • wady powstałe w wyniku wykorzystania wyrobów niezgodnie z ich zastosowaniem; katalogi produktowe Bratex oraz Deklaracje Właściwości Użytkowych określają możliwe zastosowania produktów;
    • wady powstałe w wyniku uszkodzenia chemicznego blachy lub jej powłoki; d. uszkodzenia mechaniczne;
    • uszkodzenia spowodowane siłami wyższymi lub zjawiskami losowymi takimi jak:pożar, powódź, gradobicie, wichura itd.;
    • korozja wywołana przez łączniki (np. blachowkręty) oraz inne elementy systemu dachowego lub fasadowego nieobjęte niniejszą gwarancją, której ogniska rozprzestrzeniły się na produkty Bratex;
    • równomierna zmiana intensywności koloru powłoki w ramach poszczególnych połaci dachowych i ścian oraz połaci względem obróbek wskutek naturalnego starzenia się materiału;
    • zmiana estetyki i właściwości wyrobu z powodu nagromadzonych zanieczyszczeń na powierzchni blachy powstałych podczas eksploatacji;
    • powierzchnia spodniej strony blachy z lakierem zabezpieczającym; j. powierzchnie pokryte lakierem renowacyjnym.

 

Zgłoszenie i rozpatrywanie roszczeń

1.Roszczenia z tytułu Gwarancji Basic zgłosić należy nie później niż w ciągu 6 miesięcy od ujawnienia się uszkodzeń na zakupionym wyrobie, lecz nie później niż przed upływem okresu Gwarancji Basic. Zgłoszenia należy dokonać w formie pisemnej na adres spółki lub elektronicznej na jeden z adresów e-mail: reklamacje@bratex.pl, claims@bratex.pl. Za datę zgłoszenia wady uznaje się datę otrzymania zgłoszenia przez spółkę Bratex Dachy. Roszczenia z niniejszej gwarancji zostaną rozpatrzone, jeżeli Kupujący przedstawi:

    • kopię faktury zakupu lub inny dowód zakupu towaru i ewentualnie specyfikację produktu jeśli treścią faktury jest usługa;
    • opis problemu.

2. Spółka Bratex Dachy rozpatrzy roszczenia Kupującego w ciągu 3 miesięcy od daty zgłoszenia. W wypadku gdyby zachodziła konieczność dokonania oględzin, zostaną one przeprowadzone w zaproponowanym wyżej okresie.

Świadczenia

  1. Jeśli roszczenia Kupującego zostaną uznane przez Bratex Dachy, spółka zaproponuje jedną z poniższych opcji:
    • jeśli od dnia zakupu produktu do dnia zgłoszenia wady nie minęło więcej niż 5 lat: bezpłatne dostarczenie Kupującemu nowego wyrobu o tej samej lub równoważnej specyfikacji; na nowy wyrób obowiązuje nowa Gwarancja Basic liczona odpowiednio od dnia dostarczenia nowego wyrobu Kupującemu; dostawa nastąpi pod adres, gdzie zamontowany jest reklamowany wyrób;
    • jeśli od dnia zakupu produktu do dnia zgłoszenia wady minęło więcej niż 5 lat: pieniężną rekompensatę z zastrzeżeniem Swojej odpowiedzialności do wysokości wartości reklamowanego wyrobu o tej samej lub równoważnej specyfikacji, pomniejszonej o wartość wynikającą proporcjonalnie z okresu użytkowania wyrobu* w stosunku do okresu gwarancji na kolor lub gwarancji funkcjonalnej (zależnie od rodzaju zgłoszenia); przelew nastąpi na podany przez Kupującego rachunek bankowy.
  1. Spółka Bratex Dachy nie ponosi odpowiedzialności za koszty wynikające z usługi demontażu i ponownego montażu produktów.

 

Gwarancja a rękojmia

Gwarancja Basic nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. Do niniejszego zobowiązania gwarancyjnego, w tym do rozwiązywania sporów mogących powstać na tle jego realizacji, stosuje się prawo polskie. Wszelkie sporne sprawy prowadzone będą przez sąd właściwy dla siedziby Bratex Dachy.

*W przypadku bezterminowego okresu gwarancji funkcjonalnej przyjmuje się jej okres wynoszący sto lat.

 

Gwarancja rozszerzona ProCover

Gwarancja ProCover jest rozszerzoną opcją gwarancji podstawowej (Gwarancji Basic) i może zostać nabyta przez klienta za dodatkową odpłatnością. Gwarancja ProCover gwarantuje nabywcy gwarancji uzyskanie szerszego wachlarza świadczeń w przypadku uznania zasadności reklamacji przez Bratex Dachy. Gwarancja ProCover obowiązuje w okresie trwania gwarancji koloru i obejmuje pokrycia dachowe oraz fasadowe. Do Gwarancji ProCover znajdują zastosowanie odpowiednio wszystkie zapisy Gwarancji Basic, z wyjątkiem części „Świadczenia”, które zastąpiono świadczeniami wyszczególnionymi poniżej.

Nabycie gwarancji

  1. Gwarancja ProCover nabywana jest jako opcja dodatkowo płatna, według obowiązującej oferty Bratex Dachy. Gwarancję ProCover można zakupić do 1 roku od momentu zakupu produktu.
  2. Gwarancję ProCover nabywa się u dystrybutora lub bezpośrednio w firmie Bratex Dachy na zakupiony wcześniej produkt.
  3. Gwarancję ProCover nabywa się na konkretny adres montażu produktu, który należy podać przy składaniu zamówienia. Dodatkowo należy podać numer faktury sprzedaży wystawionej przez Bratex Dachy, poświadczającej wcześniejszy zakup wyrobu.
  4. Zakup Gwarancji ProCover rozliczany jest w oparciu o metry kwadratowe krycia wcześniej zakupionego produktu i musi obejmować całą powierzchnię, na której go zamontowano.
  5. Na zakup Gwarancji ProCover firma Bratex Dachy wystawi fakturę oraz potwierdzenie zakupu.

Warunki skorzystania

  1. Warunkiem skorzystania ze świadczeń Gwarancji ProCover jest przedstawienie potwierdzenia jej zakupu.
  2. Kupujący może skorzystać z realizacji świadczeń z zakresu Gwarancji ProCover tylko jeden raz.
  3. Gwarancja ProCover nie ogranicza ani nie zastępuje Gwarancji Basic za wyjątkiem jej świadczeń.

Świadczenia

  1. Spółka Bratex Dachy jako producent zapewnia, że w przypadku uznania roszczeń Kupującego w całym okresie trwania gwarancji koloru podejmie wszystkie poniższe działania w postaci:
    • bezpłatnego dostarczenia Kupującemu nowego wyrobu o tej samej lub równoważnej specyfikacji; na nowy wyrób obowiązuje nowa Gwarancja Basic liczona odpowiednio od dnia dostarczenia nowego wyrobu Kupującemu; dostawa nastąpi pod adres, gdzie zamontowany jest reklamowany produkt
    • bezpłatnego dostarczenia Kupującemu niezbędnych akcesoriów systemu dachowego, takich jak: blacha płaska, obróbki, blachowkręty, taśmy; dostawa nastąpi razem z pokryciem dachowym;
    • pokrycia kosztów usługi demontażu i ponownego montażu dostarczonych produktów.
  1. Odpowiedzialność spółki Bratex Dachy za pokrycie kosztów usługi demontażu i ponownego montażu dostarczonych produktów ograniczona jest do:
    • wysokości aktualnych cen usług publikowanych lub jeśli niedostępne, zaopiniowanych przez Polskie Stowarzyszenie Dekarzy;
    • ilości metrów kwadratowych, na które została zakupiona Gwarancja ProCover.

Realizacja

  1. Zlecającym prace demontażu i ponownego montażu dostarczonych produktów jest Kupujący. Producent nie jest odpowiedzialny za jakość i terminowość wykonanych prac.
  2. Spółka Bratex Dachy zobowiązuje się pokryć koszty za prawidłowo wykonaną usługę demontażu i ponownego montażu dostarczonych produktów w zakresie wskazanym w pkt. 2 części „Świadczenia”. Dane do wystawienia faktury dostępne są w serwisie bratex.pl.
  3. Faktura za usługę demontażu i ponownego montażu powinna zawierać stosowną treść taką jak: ogólny zakres wykonanych prac, dane Kupującego i miejsce wykonania, termin płatności przelewem 14 dni.
  4. Fakturę należy wysłać bezpośrednio na adres spółki lub na jeden z adresów e-mail: reklamacje@bratex.pl, claims@bratex.pl.